Zakaj je primopredaja potrebna
V eni od slovenskih občin manjka pol milijona evrov.
Ali bi bili zadovoljni, če ste občanka ali občan, volilec v takšni občini?
Ste član Občinskega sveta ali Nadzornega odbora občine?
Članki na temo manka pol milijona evrov so se pojavili na spletu za eno od slovenskih občin.
Namen sestavka ni širjenje novice o tej občini. Na koncu sestavka vam razkrijemo, za katero občino se to nanaša (da se boste lahko tudi sami prepričali o tem).
Namen sestavka je, da vam damo koristne nasvete, kako se takšnim mankom in nepravilnostim preventivno izogniti.
Revizijsko poročilo o opravljeni notranji reviziji so prejeli občinski svetniki. Med drugim je v poročilu zapisano:
- Dejansko stanje na bančnem računu je nižje, kot je bilo navedeno v zaključnem računu;
- Občina je pri izvrševanju proračuna večkrat porabila več sredstev, kot pa je bilo za to predvideno sredstev v proračunu;
- Sredstev, ki naj bi jih občina imela za potrebe rezervnega sklada, občina nima in so izkazana le knjigovodsko;
- Prevelika plača za uslužbenko;
- Primopredaja poslov BREZ BISTVENIH SESTAVIN.
Primopredaja se je izvršila nepopolno
V občini so izvedli redno notranjo revizijo z namenom preveritve poslovanja. Za takšno revizijo obstaja zakonska podlaga, ki določuje, da morajo proračunski uporabniki zagotoviti notranjo revizijo svojega poslovanja enkrat leto oz. najmanj enkrat v obdobju vsakih treh let.
Pri podrobnem pregledu poslovanja občine je revizija preverila tudi oceno sistema notranjih kontrol.
Pri tem so preverili, ali je bil ob predaji poslov, do katerega je prišlo zaradi izvolitve nove županje, izdelan primopredajni zapisnik. Tako so pregledali postopek primopredaje poslov med prejšnjim županom in novo županjo.
Ugotovili so, da je bil primopredajni zapisnik izdelan ter ocenili vsebino primopredajnega zapisnika, pri tem pa izhajali iz dobre prakse. Ugotovili so, da primopredajni zapisnik ne vsebuje vseh bistvenih sestavin in sicer:
- računovodske podatke v zvezi s razpoložljivimi (prostimi) denarnimi sredstvi,
- primerjava terjatev in obveznosti z neplačili,
- seznam sredstev v pridobivanju, vključno s stanjem t.i. investicij v teku,
- seznam veljavnih internih aktov z datumom sprejetja;
- seznam veljavnih odlokov in seznam potrebnih za spremeniti in dopolniti ter drugo…
Kako torej zagotoviti, da v podjetju, občini, javnem zavodu, torej pri vseh poslovnih subjektih, ne bi prišlo do takšne situacije?
Zakaj je potrebna kvalitetna primopredaja?
Nasvet
Svetujemo vam, da:
- Pri vsaki primopredaji poslov (za župana, direktorja, vodjo…) sestavite primopredajni zapisnik.
- opravite strokovno primopredajo poslov, saj le takšna omogoči ustreno seznanitev z dejanskim stanjem.
Tako bo nov vodja racionalneje, hitreje in kvalitetneje sprejemal odločitve in zagotavljal nemoteno tekoče delovanje podjetja, zavoda, občine, poslovnega subjekta.
Svetujemo vam tudi, da za postopek izvedbe primopredaje poslovanja angažirate strokovnjake, ki imajo izkušnje z izvedbo primopredajnih postopkov. V primeru, da angažirate nas, bo postopek tekel strukturirano in enostavno za vas, prejeli boste primopredajni zapisnik na podlagi katerega se boste seznanili z dejanskim stanjem. Skozi ves proces vam bomo svetovali ter vas opozarjali na morebitne ugotovljene nepravilnosti.
Še izpolnitev obljube iz začetka sestavka. Navedeno se nanaša na Občino Turnišče, podrobnejše podatke in informacije o dogodku si lahko preberete na spletu.
Pišite nam (ali pa nas kar pokličite, tel. št. 040 760-732 ali 031 419-834), da se dobimo na brezplačnem posvetu, kjer vam predstavimo vse prednosti poteka kvalitetno izvedene primopredaje. Prijavite se lahko tudi TUKAJ >>>>>